søndag 8. juni 2014

Ut på tur. ned til sjøen, ned til Hvervenbukta. Mens jeg spankulerte langs stien kom jeg til å tenke på dette diktet da, fra Ringenes Herre. et av mine favorittdikt faktisk, så her får du både stien og diktet:

“The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can,
Pursuing it with eager feet,
Until it joins some larger way
Where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say”
J.R.R.Tolkien, The Fellowship of the Ring.

 Lys og skygge kan bli vakre mønster, likte dette spesielt godt.
 En sko? Ja sannelig, lurer av og til på hva som har skjedd, når jeg finner en sko, eller en sokk, jeg har til og med funnet en truse liggende langs veien en gang. Lurer på hvordan man kan miste disse plaggene uten å merke det?
 Det er en fin liten runde nede ved havet før man kommer fram. Ikke alt for mye folk heller, de fleste tar nok bilen ned til stranda.
 og så kom jeg fram da, la fra meg teppet mitt, satte fra meg sekken, tok fram boka. Gjorde meg klar for en dag nede på stranda. Alene midt i flokken. Nydelig beliggenhet. Vannklosett som ikke kan låses. Mulighet for å få seg friskt kaldt vann fra flere kraner.

 På vei hjem, det er grønt. Sommeren er over oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar